Renegade Five

Zweedse Rockband

“Zoek een onbekende rockband in het buitenland en promoot deze met een poster, video en 3e uiting in Nederland”

Voor deze fictieve opdracht heb ik de Nederlandse doelgroep onderzocht en de band zelf. Ik ben gaan experimenteren met kleuren, patronen en illustratie en heb uiteindelijk de volgende dingen opgeleverd:

  • Promotie video
  • Promotie poster
  • Trui als merchandise
  • Social media actie
  • Concept: “You figure it out!”
  • Logo & Gitaar illustratie
  • Visual Style Guide

Ik vond dit project heel tof omdat ik helemaal los mocht gaan. Dit project heb ik in mijn eentje gedaan en was het eerste project tijdens mijn studie CMD.

Poster en extra uiting

De poster die ik voor het fictieve Renegade Five concert gemaakt heb, is tot stand gekomen met verschillende iteraties. Ik heb geprobeerd om hem aansluitend bij de video en de extra uitingen te ontwerpen zodat het één stijl werd. De extra uitingen bestonden uit een trui met de "puzzel gitaar" en een social media campagne in de vorm van een puzzel. "You Figure It Out" was de slogan die ik op basis van mijn onderzoek bedacht had. De band wisselde regelmatig van zanger en dit heb ik voor deze campagne gebruikt als een unique selling point.

Video

Om een geschikte video te maken ben ik begonnen met het uitzoeken van muziek. Uiteraard koos ik voor muziek van de band Renegade Five zelf. Uiteindelijk kwam ik het nummer "Turn the Weal" tegen en ben ik op basis van deze muziek een storyboard gaan maken. Ik heb op school een camera set en lampen geleend om hiermee te filmen. Dit was de eerste keer dat ik met professionele apparatuur werkte. Achteraf merkte ik dat de kamer toch nog erg donker was, ik had de camera anders moeten instellen wellicht. Na het filmen heb ik hier overheen geanimeerd frame for frame en ben ik met het eindresultaat erg blij. Het was een lange experimentele weg en ik heb hier veel van geleerd.

 

Er is meer

Bekijk het uitgebreide deel van mijn portfolio hier.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Scroll to top