ProcessCamp
“Help ons bij het actief maken van ons procesmanagement netwerk”
Voor deze opdracht heb ik met drie andere meiden uit mijn klas samen gewerkt waarin ieder een eigen rol had. Ik was samen met Alice verantwoordelijk voor het onderzoek gedeelte, Bo was verantwoordelijk voor concepten en Madeleine was eindverantwoordelijke en contactpersoon met de opdrachtgever. De opdrachtgever was ProcessCamp, een netwerk met procesmanagers waarbij het doel was dat deze elkaar zouden helpen met het uitwisselen van informatie. Dit liep alleen nog niet zo lekker en uit onderzoeken van ons bleek onder andere dat de leden van het netwerk vaak niet wisten dat ze lid waren of wat ze van ProcessCamp konden verwachten. Om dit te verbeteren hebben we een welkomst pakket ontwikkeld met een opdracht.
De documenten die wij als team hebben opgeleverd aan de opdrachtgever:
- Advies rapport
- Voorbeeld MicroCast
- Infographic
- Concept: "De sleutel tot kruisbestuiving"
- Een opdrachten kaartje
- Een USB-stick in de vorm van een sleutel
- Nieuwsbrief mockups
In dit project heb ik met het scrum framework gewerkt en konden we heel af en toe op school terecht om samen te werken maar voornamelijk ging alles digitaal.
Onderzoek
Gedurende dit project was ik voornamelijk verantwoordelijk voor het onderzoek. Ik heb onderzoek gedaan naar de doelgroep en gesproken met experts om gedurende het project onze concept uitingen te valideren. In het onderzoek kwamen we er achter dat het netwerk van ProcessCamp veelal niet weet dat ze lid zijn van deze community. Dit was een groot pijnpunt dat we wilde oplossen. Het doel van de opdracht was om de huidige community actiever te krijgen en dit werkt niet ideaal wanneer ze niet weten dat ze lid zijn. De uitkomsten van het onderzoek hebben richting gegeven aan het creatief proces en we hebben onze opdrachtgever uiteindelijk "De sleutel naar Kruisbestuiving" gegeven, wat onze conceptnaam was. Deze sleutel was in de vorm van een USB-Stick met daarop een MicroCast (korte Podcast) en een kennismakingsopdracht. De sleutel zou als welkomstpakketje verstuurd worden naar iedereen die lid was, en vervolgens aan iedereen die zich nieuw aansloot bij ProcessCamp zodat men weet dat ze lid zijn en hier iets mee kunnen doen.
Welkomstpakketje
Op bovenstaande foto is te zien wat wij als team uiteindelijk hebben opgeleverd aan de opdrachtgever. We hebben geadviseerd om deze pakketjes te versturen aan alle (nieuwe) leden en voor de community LinkedIn te blijven gebruiken omdat het gaat om een kleine groep mensen die dit platform al gebruiken en geen meerwaarde zien in een extern platform.
[…] en Marjolein (Deliver). De Provincie Utrecht was onze opdrachtgever en omdat dit project net als ProcessCamp het doel had om een community te vormen hadden we in ons onderzoek al een kleine […]